Veelgestelde vragen

Hieronder vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Dat kun je hier gemakkelijk online doen. Heb je vragen neem dan contact met ons op.

Hier lees je alles over de dekkingsmogelijkheden en wat de verschillen zijn.

De Gemaxpolis is ontwikkeld door Actua. Je sluit jouw verzekering dus bij Actua af. Daarom ontvang je ook de polis van Actua.

Kijk in je inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Zo niet, neem contact met ons op, dan regelen we alles alsnog voor je.

Je kunt je gegevens op deze site invullen. Als je daarna de gewenste dekking kiest, zie je automatisch wat de maandelijkse premie is.

Standaard is het eigen risico bij casco schades € 135,- per gebeurtenis. Als je auto wordt gerepareerd bij je eigen autobedrijf, is het eigen risico € 67,50. Als er sprake is van een technisch defect is het eigen risico € 60,-. Specifiek bij ruitvervanging is een beperkt eigen risico van toepassing van € 67,50 per gebeurtenis. Voor schade(s) aan ruiten (sterretje) die gerepareerd kan/kunnen worden, geldt geen eigen risico. Voor bestuurders jonger dan 24 jaar geldt een afwijkend eigen risico (zie de voorwaarden).

Je kunt een e-mail sturen aan de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, je adres en de datum van opzeggen. Je kunt je verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Bij beëindiging van jouw verzekering worden €12,95 in rekening gebracht (poliskosten, excl. 21% assurantiebelasting).

Bij het aanvragen van de verzekering geef je Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren.

Ja, dat kan. Je kunt dan binnen de wettelijke termijn contact opnemen met jouw bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Hou er wel rekening mee dat de dekking dan komt te vervallen.

Meld de schade zo spoedig mogelijk door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te mailen naar schade@autoservicegarant.nl of per post op te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig).

Bij eenzijdige schades kun je het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of je kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010-44 77 153 (hou het kenteken van de auto bij de hand).

Voor de reparatie van technische defecten kun je terecht bij jouw eigen autobedrijf. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

Als je auto is gestolen, dan is het belangrijk dat je de gegevens van de auto zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 - 741 0001.

Daarna doe je aangifte bij de politie en meld je de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen je dan zo snel mogelijk.

Voor de reparatie van technische defecten kun je terecht bij jouw eigen autobedrijf. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

De garantiedekking is uitsluitend van toepassing indien bij aankoop van het motorrijtuig wordt gekozen voor een volledig cascodekking en deze op het moment dat een beroep wordt gedaan op de garantiedekking, ook daadwerkelijk nog van kracht is.

De garantie vervalt voor categorie A automerken als de auto ouder wordt dan 120 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 180.000 km en voor categorie B automerken als de auto ouder wordt dan 96 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 150.000 km.

Indien bij ingang van de verzekering geen andere door de fabrikant of importeur of dealer/garage verstrekte garantie van kracht is, dan wordt een wachttijd toegepast van 30 dagen, gerekend vanaf de ingangsdatum van de verzekering. Voor meer informatie zie de voorwaarden.

Binnen de garantiedekking dient er sprake te zijn van een of meerdere plotseling optredende defecten aan de essentiële, beschermde onderdelen. De volgende zaken vallen niet onder de garantiedekking: regulier, periodiek onderhoud en onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage zoals o.a. filters, banden, uitlaat systeem exclusief katalysator en uitlaatspruitstuk, remblokken, remschijven, remtrommel, remschoenen, stofhoezen, koppelingsplaat, wisserbladen, startaccu, batterij autosleutel en dieselpartikelfilter; Niet 'af fabriek' gemonteerde accessoires vallen eveneens niet onder de garantiedekking.

Je kunt de voorwaarden hier lezen.

Naast de uitgebreide dekking die je mag verwachten, biedt de allrisk verzekering van de Gemaxspolis garantie voor motorrijtuigen uit categorie A tot de auto ouder wordt dan 120 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 180.000 km en voor motorrijtuigen uit categorie B tot de auto ouder wordt dan 96 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 150.000 km. Meer informatie over de unieke voordelen van de allrisk autoverzekering lees je hier .

Onder categorie A-motorrijtuigen wordt in het kader van deze verzekering in alfabetische volgorde verstaan: Daihatsu, Honda, Hyundai, Infiniti, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki en Toyota.
Onder categorie B-motorrijtuigen wordt in het kader van deze verzekering verstaan: alle overige – voor zover niet expliciet van deelname uitgesloten motorrijtuigen.

Je kunt al jouw wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.

Je kunt jouw autowijziging direct doorgeven via deze link.