Veelgestelde vragen
Hieronder vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen.
Bij eenzijdige schades kun je het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of je kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010-44 77 153 (hou het kenteken van de auto bij de hand).
Voor de reparatie van technische defecten kun je terecht bij jouw eigen autobedrijf. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.
Daarna doe je aangifte bij de politie en meld je de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen je dan zo snel mogelijk.
De garantie vervalt voor categorie A automerken als de auto ouder wordt dan 120 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 180.000 km en voor categorie B automerken als de auto ouder wordt dan 96 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 150.000 km.
Indien bij ingang van de verzekering geen andere door de fabrikant of importeur of dealer/garage verstrekte garantie van kracht is, dan wordt een wachttijd toegepast van 30 dagen, gerekend vanaf de ingangsdatum van de verzekering. Voor meer informatie zie de voorwaarden.
Onder categorie A-motorrijtuigen wordt in het kader van deze verzekering in alfabetische volgorde verstaan: Daihatsu, Honda, Hyundai, Infiniti, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki en Toyota.
Onder categorie B-motorrijtuigen wordt in het kader van deze verzekering verstaan: alle overige – voor zover niet expliciet van deelname uitgesloten motorrijtuigen.